Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: 'Nieuwste Spa-commercial wordt gewaardeerd'

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials
Miniatuurvoorbeeld

In de nieuwste tv-reclame laat Spa de cyclus van water zien.  ga je mee op reis met een regendruppel. Hij wordt keer op keer herboren als ijs, sneeuw en opnieuw water. Uiteindelijk komt hij terecht in het natuurgebied van Spa, de Venen in de Belgische Ardennen. Met deze reclame wil Spa laten zien hoe belangrijk de bescherming van de Venen is voor het merk.

De reclame is gemaakt door JWT Amsterdam.

Zeer gewaardeerd

Onderzoeksbureau MeMo² liet de reclame zien aan een representatieve onderzoeksgroep. Uit de studie blijkt dat de gemiddelde Nederlander (18+) de campagne zeer waardeerd. Max de Jong van MeMo²: &;Dat komt vooral door de mooie, rustige beelden van de natuur. Uit reacties blijkt dat de commercial eerder het gevoel geeft of je naar een korte natuurfilm kijkt, dan naar een reclame.&;

De respondenten vinden de reclame leuk (64%), opvallend (55%) en goed passen bij Spa (56%).

Kijkers missen de boodschap

Toch is de reclame niet helemaal geslaagd, vertelt De Jong. Hij verwijst naar de uitspraak van marketingmanager Edwin van Dijken, dat de campagne moet laten zien dat Spa &;water koestert zoals mensen hun leven koesteren. Met zorg, aandacht en liefde&;.

Volgens de onderzoekers komt niet boodschap niet duidelijk genoeg naar voren in de commercial.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in