Overslaan en naar de inhoud gaan

Ongevraagde geadresseerde reclamepost krijgt per 1 april verwijzing naar Postfilter

Verzenders voortaan verplicht om op hun post te vermelden hoe ontvangers zich ervoor kunnen afmelden.
brievenbus
© 123RF
brievenbus
© 123RF

De nieuwe Code Postfilter gaat komende donderdag (1 april) gelden. Deze update moet afzenders van geadresseerde reclamepost duidelijkere richtlijnen geven en het consumenten makkelijker maken om aan te geven welke post ze wel en niet willen ontvangen.

Meest opvallende wijziging is dat verzenders van ongevraagde geadresseerde reclamepost voortaan verplicht zijn om op hun post te vermelden hoe ontvangers zich ervoor kunnen afmelden.

Vanaf dit jaar zijn afzenders van ongevraagde geadresseerde reclamepost verplicht om op hun reclame-uitingen een verwijzing naar Postfilter te zetten. Dat moet ontvangers duidelijk maken dat ze hun ontvangstvoorkeuren kunnen doorgeven via het vernieuwde postfilter.nl.

Na onderzoek onder consumenten is op de nieuwe site het registratieproces versimpeld, wordt er minder jargon gebruikt en krijgen gebruikers de mogelijkheid om een Postfilter in te stellen zonder daarbij hun naam en e-mailadres te delen.

Eigen domein voor het Nationaal Overledenenregister

Nabestaanden die post gericht aan een overleden persoon wilden stoppen, konden dit tot voor kort regelen via postfilter.nl. Vanaf nu is Nationaal Overledenenregister (nationaaloverledenenregister.nl) hiervoor de aangewezen plek. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in