Overslaan en naar de inhoud gaan

Online marktplaats Interpublic, Omnicom en WPP

Interpublic, Omnicom en WPP gaan via internet de in- en verkoop van mediaruimte regelen. Ze hebben daarvoor gezamenlijk een nieuw bedrijf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Binnen drie maanden moet het bedrijf actief zijn, meldt Reuters. Het gaat vanuit New York opereren en Michael Lotito, voormalig ceo van Initiative Media, zal het nieuwe bedrijf gaan leiden. Zowel adverteerders als mediabureaus hebben volgens de bureaunetwerken een dergelijke marktplaats nodig. Media-inkoop via internet moet de in- en verkoop van advertentieruimte gemakkelijker en goedkoper maken. Via de site is het ook mogelijk om toegang te krijgen tot onderzoeksgegevens over mediagebruik. "Interpublic Group, Omnicom Group en WPP Group geloven dat er met de huidige techniek een platform gecreëerd kan worden waardoor de transacties rond mediainkoop, die momenteel miljarden dollars bedragen, veel effeciënter en sneller uitgevoerd kunnen worden", aldus ceo John D. Wren van Omnicom in een verklaring. "We geloven dat het platform zowel de service verbetert en efficienter is ten aanzien van klanten, maar ook profijtelijk kan zijn voor de mediabureaus." De gezamenlijke omzet van de drie bedrijven bedroeg vorig jaar ongeveer zestien miljard dollar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in