Binnen drie maanden moet het bedrijf actief zijn, meldt Reuters. Het gaat vanuit New York opereren en Michael Lotito, voormalig ceo van Initiative Media, zal het nieuwe bedrijf gaan leiden. Zowel adverteerders als mediabureaus hebben volgens de bureaunetwerken een dergelijke marktplaats nodig. Media-inkoop via internet moet de in- en verkoop van advertentieruimte gemakkelijker en goedkoper maken. Via de site is het ook mogelijk om toegang te krijgen tot onderzoeksgegevens over mediagebruik. "Interpublic Group, Omnicom Group en WPP Group geloven dat er met de huidige techniek een platform gecreëerd kan worden waardoor de transacties rond mediainkoop, die momenteel miljarden dollars bedragen, veel effeciënter en sneller uitgevoerd kunnen worden", aldus ceo John D. Wren van Omnicom in een verklaring. "We geloven dat het platform zowel de service verbetert en efficienter is ten aanzien van klanten, maar ook profijtelijk kan zijn voor de mediabureaus." De gezamenlijke omzet van de drie bedrijven bedroeg vorig jaar ongeveer zestien miljard dollar.
Online marktplaats Interpublic, Omnicom en WPP
Interpublic, Omnicom en WPP gaan via internet de in- en verkoop van mediaruimte regelen. Ze hebben daarvoor gezamenlijk een nieuw bedrijf…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu