Overslaan en naar de inhoud gaan

Pas op! Koop nu niets bij de HEMA

Vanavond Koopjesavond bij de HEMA. Zo'n actie is leuk voor iedereen die vanavond komt, maar hoe is dat voor shoppers in de dagen daarvoor?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als ik de HEMA uitloop, voel ik me altijd op en top De Slimme Consument. Een tas vol prima basisspullen die er goed uitzien, en niet meer betaald dan nodig. Maandag liep ik weer tevreden met mezelf en mijn mandje naar de kassa, toen de caissière mij erop wees dat woensdagavond alles met 15% korting verkocht zou worden. “Kijk maar!”, zei ze, terwijl ze blij een actievelletje van de dikke stapel pelde en aan mij toeschoof. “Daar kom je nu mee”, mompelde ik, beteuterd mijn bijna-aankopen overziend. Net vond ik alles nog te geef, maar nu waande ik me in een Zwitserse avondwinkel. Kon daar op een willekeurige woensdag zomaar 15% vanaf?

“U kan het nog terugleggen natuurlijk”, opperde de caissière met een ongemakkelijk lachje. Ik had veel zin om alle kaarsen en spaarlampen over de toonbank te kiepen en te roepen: “leg het lekker zelf terug!” maar ik hield me in. “Nee dank u”, zei ik, ijzig pinnend, “ik betaal liever 15% teveel.”

Bij de kassa: wat een plaats en moment om een kortingsdag aan te kondigen! Hoe gaat zo’n instructie aan de caissières? “Als jullie nou eens alle klanten die iets willen afrekenen, erop wijzen dat ze eigenlijk op de verkeerde dag zijn gekomen”. Zouden ze op donderdagochtend ook nog zeggen: "u had hier gisteravond moeten zijn"? Grote posters op de deuren met “PAS OP! KOOP NU NIETS BIJ DE HEMA, MAAR KOM WOENSDAGAVOND TERUG” zouden communicatief adequater zijn geweest.

Ongetwijfeld zullen de cijferaars op het hoofdkantoor weer dik tevreden zijn over de actie. Maar er moeten toch ergens de Tien Geboden van de Promotie zijn, waarin gebeiteld staat dat vaste klanten niet gedupeerd mogen worden door een actie.

Ga gerust naar de HEMA, vanavond. Ik ben er in ieder geval niet. Dat scheelt weer een plaatsje in de kassarij!

Daan Remarque

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in