Overslaan en naar de inhoud gaan

Paul Jansen weg als hoofdredacteur van De Telegraaf

Hoofdredacteur Paul Jansen van De Telegraaf treedt per 1 juni terug. Hij wordt correspondent Verenigde Staten voor de krant.
Paul Jansen
© Foto: Koen van Weel/ANP
Paul Jansen
© Foto: Koen van Weel/ANP

Jansen (55) begon in 2015 als hoofdredacteur met de opdracht de redactie te vernieuwen en een digitaliseringsslag te maken. Rien van Beemen, ceo Mediahuis Nederland: 'Na een reorganisatie is de voorbije jaren ingezet op een mobile first werkwijze, een online betaalmuur geïntroduceerd en een data geïnformeerde publicatiestrategie gelanceerd met gepersonaliseerd nieuws. We zijn Paul zeer erkentelijk voor zijn belangrijke bijdrage aan alle positieve ontwikkelingen van De Telegraaf.'

Tijdens Jansens hoofdredacteurschap werd De Telegraaf geconfronteerd met verschillende incidenten zoals een overnamestrijd en een aanslag. Jansen: ‘Ik vond het een eer om de grootste krant van Nederland te mogen leiden, al waren het wel tropenjaren. Het is nu tijd om de bakens te verzetten.’

In de komende maanden wordt gezocht naar een nieuwe hoofdredacteur.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in