Overslaan en naar de inhoud gaan

Pijper Media wil Nieuwe Revu als zelfstandige titel staken

Titel moet bijlage bij Panorama worden.
Nieuwe Revu
Nieuwe Revu

Als het aan Pijper Media ligt, stopt Nieuwe Revu als zelfstandige titel en wordt het een wekelijkse bijlage van Panorama. Dat maakt hoofdredacteur Jonathan Ursem vanavond bekend. '67 jaar tijdschrifthistorie wordt in één keer van de Martinitoren geflikkerd!', voegt hij er aan toe.

In een interview met de Volkskrant zegt Ursem over het voorgenomen besluit: 'Veel mensen kopen beide bladen nu al als pakket. Dat pakket verkoopt vier keer zo goed als Nieuwe Revu alleen.’ 

De hoofdredacteur zegt verder dat aanleiding van het voorgenomen besluit de daling van de losse verkoop tijdens de coronacrisis is (-15 procent). Maar online zou het bereik de laatste maanden 10 procent zijn gestegen.

Ursem laat weten dat het laatste woord er nog niet over gezegd is, omdat Pijper Media het eenzijdig besloten heeft. Hij denkt zelf aan een verkoop en online doorstart. 

Het magazine heeft een lange, succesvolle geschiedenis. Bekende oud-hoofdredacteuren zijn Derk Sauer, Hans Verstraaten en Jildou van der Bijl.

Het laatste decennium kwam er steeds meer de klad in en liep de printoplage fors terug. Onder meer door digitalisering werd Nieuwe Revu minder relevant en urgent. Na de sanering van Sanoma in 2013 werd Nieuwe Revu samen met onder meer Panorama, Playboy en Grazia verkocht aan de Groningse uitgever en drukker Pijper Media. Die partij heeft hoge drukoplages nodig om goede omzet te draaien.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in