Overslaan en naar de inhoud gaan

Positieve ontwikkelingen geven tv-markt lucht voor benodigde transformatie in 2020

GroupM over het turbulente tv-jaar 2019, de kijktijd, connected tv, de nu woedende talkshowoorlog en de verwachtingen voor 2020.
GroipM
© GroupM
GroipM
© GroupM

SKO presenteerde vorige week zijn TV jaarrapport over 2019. Hierin konden we lezen dat we in 2019 per persoon gemiddeld 2 uur en 36 minuten naar tv-zenders keken. De kijktijd bleef hiermee gelijk aan die van 2018, al moet uitgesteld kijken hierin wel worden meegenomen.

Ook de netto TV spotbestedingen lieten een positief beeld zien.
De lineaire kijktijd groeide de eerste 3 kwartalen en ondanks dat er 6 procent minder grp's werden verkocht stegen de netto tv spotbestedingen met 1,4 procent over de eerste drie kwartalen. Q4 zal dit percentage nog iets naar beneden bij kunnen stellen gezien de daling in grp-verkoop. De groei kwam vanuit online video bestedingen die vanaf 2018 worden opgenomen in de tv-spot bestedingen.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in