Overslaan en naar de inhoud gaan

ProRail geeft koekje van eigen deeg na reactie over 'taalfout'

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Prorail
Prorail

Nadat ProRail een bericht plaatste op Twitter over het openbaar vervoer rondom Schiphol, dacht iemand hen te betrappen op een taalfout. En dat wilde de persoon in kwestie wél even laten weten. Webcare teams zijn natuurlijk er graag voor mensen hun service, issues en problemen, maar ze hebben nou eenmaal ook vaak met negatieve reacties te dealen. En dan ontstaat er wel eens een situatie zoals deze, want ProRail reageert.

related partner content for mobile comes here

Dit is het bericht dat ProRail onlangs op Twitter plaatste.

En daar was Kees, die de Nederlandse spoorwegbeheerder graag even een lesje wilde leren.

Maar wat Kees kan, dat kan ProRail ook. En dus kwam het webcareteam met een reactie.

En daar kunnen mensen wel om lachen.

Toch wil Kees graag het laatste woord hebben.

En tot slot is het niet de eerste keer dat webcare teams op Twitter een corrigerende tik uitdelen.

Hornbach is ook lekker scherp
Kom maar niet bij de politie

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sophie van der Hoeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in