Overslaan en naar de inhoud gaan

Publicis grote winnaar van Ab Inbev media-account

Publicis krijgt tientallen landen, waar Dentsu zich blijft focussen op Canada en Afrika.
Ab Inbev
© Afbeelding: AB Inbev
Ab Inbev
© Afbeelding: AB Inbev

Ab Inbev - de grootste bierbrouwer ter wereld - kiest Publicis om zijn media in tientallen landen te verzorgen. Publicis gaat dat doen in de Verenigde Staten, Mexico, Centraal-Amerika, Zuid-Amerika, Europa en Azië. Concurrent Dentsu blijft verantwoordelijk voor Ab Inbev's media-account in Canada en Afrika. Dat is de uitkomst van Ab Inbev's wereldwijde mediapitch die in september is uitgeschreven. WPP deed hier ook aan mee, maar blijkt achter het net te vissen. 

De nieuwe samenwerking met Publicis en Dentsu geldt voor 66 maanden en betreft bijna veertig landen, schrijft onder meer Adage

'Dentsu wilde niet verdedigen'

Dentsu heeft in september al aangegeven zijn media-account niet te willen verdedigen door 'aanhoudende uitdagende commerciële voorwaarden', schrijft Adweek op basis van anonieme bronnen. Het mediabureau heeft hier nog niet op gereageerd. 

Financiële details over de waarde van het media-account zijn niet bekendgemaakt. Een marktbureau becijfert dat AB Inbev tussen juni 2020 en juni 2021 zeker 845 miljoen dollar heeft uitgegeven aan media. 31 Procent van dit bedrag is aan online besteed. Het merendeel van Ab Inbev's mediabudget is in de Verenigde Staten uitgegeven, claimt COMvergence.

AB Inbev is het merk achter bieren als Corona, Stella Artois, Hoegaarden, Becks en Budweiser. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in