Overslaan en naar de inhoud gaan

Puma gaat terug naar sportroots en gooit pr-beleid om

Puma herziet mondiale pr terwijl het worstelt om uit de problemen te komen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De heroverweging van het pr-beleid volgt de komst van nieuwe ceo Björn Gulden vorig jaar. Gulden heeft aangegeven dat hij af wil van de van de mode-en lifestyle-positionering van Puma.

Forever faster

In plaats daarvan keert Puma terug naar zijn wortels in voetbal en atletiek, en heeft daarvoor Usain Bolt en Mario Balotelli aan zich gebonden. Later dit jaar verschijnt er een nieuwe wereldwijde &;Forever Faster&;-campagne om Puma te herpositioneren als een &;performance sportmerk&;.

Puma zit in zwaar weer. Het loopt met een mondiale omzet van 4 miljard dollar achter op Nike ( 25 miljard dollar ) en Adidas (20 miljard ). Het bedrijf meldde al eerder dat de verkopen in 2013 sterk terug zouden vallen, vooral te wijten aan de tegenvallende verkoop van schoeisel.

Bolt verlengt

Puma wil nu duidelijk maken aan de consument dat het een sportmerk is, onder meer via sponsoring van Arsenal en een aantal teams dat meedoet aan de WK Voetbal, zoals Italië , Uruguay , Kameroen en Chili.

Vorig jaar al maakte Puma bekend dat het contract met Usain Bolt tot na de Olympische Spelen in 2016 in Rio is verlengd. Bolt is al meer dan tien jaar aan Puma verbonden en wordt gezien als een belangrijk element in de strijd van het bedrijf tegen Adidas, Nike en andere hardloopmerken.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in