Overslaan en naar de inhoud gaan

Qmusic, Radio 10, NPO Radio 2 top-drie in commerciële doelgroep

De laatste NMO luistercijfers voor de nieuwe FM-verdeling, van augustus 2023.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bij de laatste NMO luistercijfers voor de nieuwe FM-verdeling (augustus 2023) blijft Qmusic marktleider in de commerciële doelgroep 20-49. De zender van DPG Media heeft een marktaandeel van 22,6 procent. De tweede zender is Radio 10 met 14,7, voor NPO Radio 2 met 14.0 procent.

Een vergelijking met augustus vorig jaar is niet te maken, omdat het nieuwe luisteronderzoek in januari dit jaar is begonnen. In vergelijking met juli blijft Qmusic stabiel, groeit Radio 10 en verliest NPO Radio 2 marktaandeel. Radio 538 en Sky Radio maken de top-5 grootste zenders rond.

related partner content for mobile comes here
Luister augustus 23
Bron: NMO Luisteronderzoek ma/za 06:00-24:00

NPO Radio 2 grootste in 6+

Met 13,6 procent is NPO Radio 2 de marktleider in de totale doelgroep 6+, voor Qmusic en Radio 10. Daarna volgen Sky Radio en Radio 538. 

NMO maakte de cijfers woensdag bekend. 

Vanaf 1 september zijn de FM-frequenties herverdeeld en komt de zender JOE (DPG Media) erbij in het luisteronderzoek. In later stadium moet Radio4All volgen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in