Overslaan en naar de inhoud gaan

Qmusic zet marktleiderschap in 20-49 voort

Luistercijfers april-mei: NPO Radio 2 blijft scoren in verschillende doelgroepen, terugval voor Sky Radio.
radio
© 123RF
radio
© 123RF

Qmusic blijft ook in de april-mei meting van het luisteronderzoek van NLO/GfK marktleider in de commerciële doelgroep 20-49. Die positie veroverde de zender vorige maand. Met een marktaandeel van 16,4 is de index 113 ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. 

Radio 538 is de nummer 2 met 15,9 (index 92) en komt weer wat dichterbij Qmusic en NPO Radio 2 derde met 13,9 (index 106). Radio 10 stabiliseert op 11,3 (index 101). Verder valt de terugval van Sky Radio op met een marktaandeel van 8,2 (index 85). 

100%NL en de ORN-zenders behoren tot de procentueel grotere stijgers. NPO 3FM weet nog altijd de weg naar boven niet te vinden.

related partner content for mobile comes here
1

25-54

In de commerciële doelgroep 25-54 zijn de verschillen bovenin kleiner. Marktleider NPO Radio 2 en Radio 538 ontlopen elkaar niet veel. Qmusic zit daar weer vlak achter en Radio 10 staat op iets grotere afstand vierde. 

Ook hier is er een opmars voor 100%NL en de ORN-zenders, terwijl 3FM stabiel blijft.

2

10+

In 10+ is NPO Radio 2 met afstand marktleider met een index van 108. Radio 10 is tweede en ruilt daarmee van positie met zusterzender Radio 538 (Talpa Network). Qmusic staat hier vierde met een lichte groei ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. ORN ziet het marktaandeel stijgen en staat vijfde.

Ook in 10+ krijgt Sky Radio klappen en daalt het marktaandeel van 3FM.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in