Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame in Bewust Gezond misleidend

Een aantal reclame-uitingen in het huis-aan-huisblad Bewust Gezond, een uitgave van Bional Pharma, is misleidend en in strijd met de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld naar aanleiding van een klacht van de Keuringsraad Aanprijzing Gezondheidsproducten. In hoger beroep heeft het College van Beroep de uitspraak van de RCC grotendeels bevestigd.

related partner content for mobile comes here

De Commissie vindt dat reclame voor de producten VisOlie, Atrisin, Magnesium + Calcium, Anxolin en Nervovit niet aannemlijk kan maken dat de producten de beschreven werking hebben.

De uitingen voor VisOlie en Atrisin zijn in strijd met de Warenwet, onder meer omdat VisOlie wordt aangeprezen als een middel dat hart- en vaatziekten kan voorkomen en Atrisin als pijnstiller. De reclame voor Magnesium + Calcium is volgens de codecommissie niet als reclame herkenbaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in