Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamefolder.nl breekt door grens 30 miljoen bekeken folders

Reclamefolder.nl het grootste aanbiedingenplatform van Nederland, heeft de mijlpaal van 30 miljoen folderlezingen per maand bereikt
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vooral de combinatie van lokaal online en offline advertising is volgens Jan van Dun, algemeen directeur Local Media bij de Persgroep, de reden waarom de business-to-business tak van een van de grootste uitgevers van Nederland zo succesvol is.

30 miljoen online folderlezingen alleen al in de maand november en een app die inmiddels ruim drie miljoen keer is gedownload. Hoe verklaar je deze enorme stijging?
‘Nederlanders blijven gek op aanbiedingen. Zeker met de feestmaand in het vooruitzicht stijgt de belangstelling hiervoor. Ook de stijgende populariteit van Black Friday zorgde voor veel gebruikers die op zoek waren naar de beste acties. Dit gecombineerd met het feit dat steeds meer consumenten zich online oriënteren heeft ervoor gezorgd dat steeds meer consumenten en adverteerders ons weten te vinden.’

Ook onderzoek toont aan dat met name in het afgelopen jaar steeds meer retailers de waarde van cross mediale reclame zijn gaan inzien. Hoe verklaar jij, Jan, deze verandering in een toch wel traditionele markt?
‘Ik zie dat voor sommige retailers het duurzaamheidsaspect de belangrijkste reden is waarom ze overstappen op de digitale folder. Maar in de meeste gevallen is de switch vooral gekomen door bijvoorbeeld een verbod op huis-aan-huisreclame zoals in Amsterdam. Inmiddels hebben 25, voornamelijk grotere, gemeenten dezelfde beslissing genomen. Of dat beleid in al die steden geëffectueerd wordt, is nog even afwachten, maar er wordt in ieder geval in steeds meer steden nagedacht over folderverspreiding.

Tijdens de gesprekken die ik in het afgelopen jaar heb gevoerd, zei een groot deel van met name de traditionele retailers dat het echt hun fysieke folder is die het nog moet doen. Nu hoor ik steeds vaker, mede door intern onderzoek, dat steeds meer retailers het belang zien van de combinatie fysieke folder en de digitale folder. ‘

Online en offline aanbiedingen? Plaatsen jullie ook aanbiedingen van e-commercepartijen?
‘Dat klopt. In het afgelopen jaar zijn we van een folderplatform getransformeerd naar een omgeving waarop alle print- én online aanbiedingen in kaart worden gebracht. We hebben onze stijgende populariteit vooral te danken aan het feit dat vooral de aanbiedingen in de buurt, van zowel lokale als landelijke adverteerders, bij ons aandacht krijgen. Zo worden bijvoorbeeld nu al alle aanbiedingen in de regionale huis-aan-huiskranten ook lokaal doorgeplaatst op Reclamefolder.nl.’

 

In de markt zie je inderdaad dat lokaal adverteren steeds populairder wordt. Nog niet zo heel lang geleden was het alleen op Google en Facebook mogelijk om winkelbezoek te stimuleren via local advertising. Bieden jullie met Reclamefolder.nl een volwaardig alternatief?
‘Jazeker, en dat komt omdat wij denken vanuit de gebruiker. Die moet het meest complete aanbod krijgen. Ons businessmodel was altijd geënt op folderviews en er werd dan betaald per klik. We werken naar een freemium-bedrijfsmodel waarbij de instap laagdrempelig is en we verschillende pakketten en partnerschappen bieden. De belangrijkste drempel om niet digitaal te adverteren hebben we hiermee weggehaald. Dit, gecombineerd met onze hoge landelijke en lokale dekkingsgraad met onder andere onze 150 eigen huis-aan-huiskranten en daarbovenop de 70 titels van onze samenwerkende partijen, staat garant voor een oplage van 7,3 miljoen exemplaren per week. En met ons platform Indebuurt.nl, waarmee we 3 miljoen gebruikers met 20 miljoen pageviews per maand halen, beschikken wij over een mega interessant lokaal publiek voor de adverteerder.’

De populariteit van online advertising neemt dan wel toe, maar ik kan me zo voorstellen dat er met name onder traditionele adverteerders nog wel een gebrek aan kennis en ervaring is. Hoe gaan jullie daar als online platform mee om?
‘Wij ontwikkelden hiervoor een nieuwe toepassing, genaamd Xtralocal. Hiermee wordt de traditionele printadvertentie geautomatiseerd omgebouwd naar een digitale advertentie die we op onze lokale platformen uitserveren.’


Hoe groot is volgens jou de commerciële potentie van lokaal adverteren?
‘De mogelijkheden van lokale marketing worden steeds groter. Met lokale marketing kun je steeds beter de doelgroep in de omgeving van je bedrijf bereiken. De commerciële potentie is hierdoor heel groot, door verhoogde relevantie. Maar als je echt succesvol lokaal wilt adverteren, moet je je niet focussen op één kanaal. Het is vooral de combinatie van on- en offline die het verschil maakt, want alleen die levert nog altijd het grootste bereik op.’

Wat zijn de targetingmogelijkheden? Kun je bijvoorbeeld ook adverteren in een dorpje als Son en Breugel?
‘Je kunt zo diep targeten als de postcode toelaat. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld lokale ondernemers uit Son en Breugel heel gericht hun aanbiedingen aan alle inwoners van deze gemeente tonen.’

Hoe waarborgen jullie de kwaliteit van de content?
‘Door veel tijd en aandacht te geven aan onze klanten, ook op het gebied van de boodschap die ze willen overbrengen. De basis van ons succes zit niet alleen in het aanbod, maar ook in relevantie. Bij ons kunnen consumenten heel gericht zoeken. En aangezien de consument bij ons in alles wat we doen centraal staat, is het ook onze taak om onze adverteerders te adviseren over de inhoud van hun boodschap.’

Wat zijn jullie plannen voor 2019?
‘Op dit moment leggen we de laatste hand aan onze nieuwe website, die we aan het begin van het nieuwe jaar gaan lanceren. Daarnaast willen we ook de website en de app nog beter en slimmer maken door onder andere functionaliteiten toe te voegen die de consument nog meer zullen helpen. Bijvoorbeeld met aanbiedingen-alerts
op basis van voorkeuren die de consument zelf heeft ingesteld.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in