Overslaan en naar de inhoud gaan

Rusland opent PR-offensief om imago in Westen te verbeteren

De Russische regering opent een PR-offensief om zijn imago in het westen, met name de EU, VS en Canada, te verbeteren. Een woordvoerder van…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Met het herstelplan van het Russische imago zouden vergoedingen van 30 tot 50 miljoen dollar per jaar zijn gemoeid.  De onderhandelingen met de bureaus  zijn al bezig, maar er zijn nog geen deals ondertekend.

Na Ketchum

De reputatie van Rusland staat onder druk door onder meer het Olympisch dopingschandaal, de bombardementen in Syrië, De Krim, MH17 en Russische trollen en hackers op het internet. Het land heeft sinds twee jaar geen ‘eigen’ communicatiebureau meer, nadat het afscheid had genomen van Ketchum, dat naast het Kremlin ook Gazprom adviseerde van 2006 tot 2014.

Vladimir Poetins perschef Dmitri Peskov : ‘Communicatieadvies is nu voornamelijk nutteloos. Door de ongegeneerde propaganda uit de VS en de NAVO-landen zijn de gewone wetten van de communicatie en informatie niet van toepassing.’

Actieplan

Nu zoeken de Russen klaarblijkelijk weer aansluiting. Op 15 augustus stemden ze in met wettelijke maatregelen om het imago van Rusland in het Westen te verbeteren. Deze zijn onderdeel van een Russisch voor internationale samenwerking.

Welk bureau Poetin en de zijnen gaat bijstaan is nog niet bekend. Ketchum zal zijn diensten niet aanbieden, Burson weigert commentaar evenals PR-bedrijven als Bell Pottinger en Portland, bureaus die de reputatie hebben niet bang te zijn om &;vuile handen&; te maken.

Fotoc Kremlin: Greg Westfall. via Foter.com / CC BY

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in