Overslaan en naar de inhoud gaan

Ryanair, de Wal-Mart van de luchtvaart

Ryanair was tien jaar geleden op sterven na dood. Nu is de Ierse prijsvechter de best presterende Europese luchtvaartmaatschappij.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ryanair wordt geleid door Michael O’Leary, een hondsbrutale bullebak. Een klachtenlijn? Onzin, vindt hij. Klanten zeuren dan de hele dag. Daar schiet je niks mee op. Laat ze opzouten.
Ryanair garandeert de laagste prijzen. Door te verkopen via met name internet, door alle kosten zo laag mogelijk te houden, maar ja, dat doen er meer. Ryanair gaat verder: O’Leary constateerde ooit dat je een geland vliegtuig in 25 minuten weer in de lucht kunt hebben, schoongemaakt, met een volle tank en nieuwe passagiers aan boord. Dus dat is nu de regel voor vliegtuigen van Ryanair. Waar andere maatschappijen op een bepaald traject zes keer per dag met een vliegtuig heen en weer vliegen, doet Ryanair dat acht keer. En dat scheelt veel geld. Een ander staaltje: O’Leary heeft dit jaar 125 Boeings besteld. Een mega-order waarbij hij scherp wist te onderhandelen, want nog nooit kreeg iemand een Boeing 737 voor 25 miljoen dollar. Het einddoel: Ryanair wil uitgroeien tot de Wal-Mart van de luchtvaart.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in