bericht Wall Street Journal bericht over de uitgebreide marketingdiensten van BigChampagne in Los Angeles. Onder de nieuwe merknaam BCDash verkoopt dit bedrijf haar software om snel na te gaan hoe muziek en film verkopen en ook illegaal hun weg vinden via de ruildiensten als Kazaa.
BigChampagne is Watching You schreef Wired 2,5 jaar geleden al over BigChampagne en de oprichters Joe Fleischer en Eric Garland: ze koppelen IP-nummers van de downloaders aan postcodes zodat direct zichtbaar is waar zich geografisch de meeste belangstelling voor bepaalde titels van muziek ontpopt
Ondertussen wist BigChampagne overeenkomsten te sluiten met Apple, America Online, Yahoo en meer traditionele winkels die online acteren zoals Wal-Mart. Ze verkopen hun downloaddata ten behoeve van BCDash, waardoor BigChampagne ze verfijnd als verkoopinformatie kan verkopen aan de producenten, mediabedrijven etc..
Aardig detail in genoemd artikel: de consultant Sameer Mithal, van Adventis zegt in een commentaar op de nieuwe dienst dat momenteel traditionele mediabedrijven op vrij grote schaal internetbedrijven kopen omdat ze daarmee veel beter en directere marketingdata krijgen over consumenten wat hun zowel bij online als offline campagnes van bedrijven beter beslagen ten ijs brengt.
Voorbeelden zijn de overname van vrouwenportaal iVillage door NBC Universal en profielensite MySpace.com door News Corp.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu