Overslaan en naar de inhoud gaan

Snelle marketingdata

bericht Wall Street Journal bericht over de uitgebreide marketingdiensten van BigChampagne in Los Angeles. Onder de nieuwe merknaam BCDash…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

over de uitgebreide marketingdiensten van in Los Angeles. Onder de nieuwe merknaam BCDash verkoopt dit bedrijf haar software om snel na te gaan hoe muziek en film verkopen en ook illegaal hun weg vinden via de ruildiensten als Kazaa.

schreef Wired 2,5 jaar geleden al over BigChampagne en de oprichters Joe Fleischer en Eric Garland: ze koppelen IP-nummers van de downloaders aan postcodes zodat direct zichtbaar is waar zich geografisch de meeste belangstelling voor bepaalde titels van muziek ontpopt

Ondertussen wist BigChampagne overeenkomsten te sluiten met Apple, America Online, Yahoo en meer traditionele winkels die online acteren zoals Wal-Mart. Ze verkopen hun downloaddata ten behoeve van BCDash, waardoor BigChampagne ze verfijnd als verkoopinformatie kan verkopen aan de producenten, mediabedrijven etc..

Aardig detail in genoemd artikel: de consultant Sameer Mithal, van Adventis zegt in een commentaar op de nieuwe dienst dat momenteel traditionele mediabedrijven op vrij grote schaal internetbedrijven kopen omdat ze daarmee veel beter en directere marketingdata krijgen over consumenten wat hun zowel bij online als offline campagnes van bedrijven beter beslagen ten ijs brengt.

Voorbeelden zijn de overname van vrouwenportaal iVillage door NBC Universal en profielensite MySpace.com door News Corp.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in