Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster: hogere tv-tarieven, radiotarieven omlaag

De basis van de ingezette commerciële koers blijft vrijwel hetzelfde, 'met kleine aanpassingen'.
Ster focus 2022
Franlk Volmer en host NPO Radio 2-dj Shay Kreuger
Ster focus 2022
Franlk Volmer en host NPO Radio 2-dj Shay Kreuger

Ster past zoals verwacht de tv-tarieven aan de markt aan. Die tv-markt trekt fors aan, maar er is te weinig ruimte om alles te kunnen verkopen. 'Dat moet in evenwicht komen. We moeten zorgen dat we de prijs veranderen. Alle adverteerders kiezen nu voor de duurste opties. Het is niet iets wat wij als Ster per se willen', lichtte Frank Volmer vandaag toe tijdens de (online) presentatie Ster Focus 2022. Het grp-tarief voor tv gaat bij Ster daarom omhoog van 540 euro naar 610 euro per grp in de doelgroep 25-67.

Eerder zei Volmer al in een interview met Adformatie dat de tv-markt in het algemeen en Ster in het bijzonder in een spagaat komen door de overvraag

De basis van de ingezette commerciële koers blijft hetzelfde, 'maar met kleine veranderingen', zei Volmer.

Door het aanbod van verschillende inkoopopties blijft Ster toegankelijk voor adverteerders met een kleiner mediabudget. Daarnaast kunnen merken ook korting krijgen, bijvoorbeeld door een logisch aandeel in te zetten. Dat werd vorig jaar geïntroduceerd en is dus nu weer mogelijk. Klanten die 27 procent van hun tv-campagnes en/of 23 procent van hun radiocampagnes inzetten bij Ster ontvangen 8 procent korting.

Radiotarieven verlaagd
Voor radioreclame verlaagt Ster de tarieven - vorig jaar gelijk gebleven - en is er aandacht voor de doelgroep 25-54 jaar. Merken die volgend jaar een combinatie van NPO Radio 2 en 3FM inkopen gericht op deze doelgroep zullen hiervoor ongeveer 30 procent minder betalen dan in 2021. Hiermee wil Ster radio een nog toegankelijker instapmedium maken.

Campagnevergelijker

In het nieuwe jaar wil Ster ook verdergaan met de ontwikkeling van innovatieve functionaliteiten die media-inkoop voor klanten toegankelijker maken. De vernieuwing van de Ster Klantportal in 2020 biedt klanten van Ster door middel van prognoses op basis van machine learning direct inzicht in wat hun campagne op gaat leveren aan bereik en contactfrequentie. De Ster Campagne Calculator biedt deze mogelijkheid voor nieuwe adverteerders.
 
Daarnaast voegt Ster binnenkort de Ster Campagnevergelijker aan toe. Hiermee kunnen klanten voorstellen van verschillende exploitanten of zenders gemakkelijk met elkaar vergelijken en zien wat ze voor hun budget krijgen aan mediadruk, bereik en contactfrequentie op hun communicatiedoelgroep.

Ook RTL/Ad Alliance verhoogt de tarieven voor 2022. Ton Rozestraten lichtte dat toe in dit artikel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in