
Tijdens deze eendaagse, begeleide workshop werkten 18 junior teams aan een outdoor concept voor Unox (Unilever). De briefing luidde: ontwikkel een buitenreclame-uiting voor het Unox-merk inhakend op het Hollandse winterweer en de hedendaagse Nederlandse samenleving.
Na de briefing door Martijn Morsink, senior brand manager bij Unox, werden de teams gedurende de dag begeleid door vijf mentoren: Arjen de Jong (creative & founder Animal Farm), Annemiek den Uil (freelance creative/copywriter bij Mevrouw den Uil), Stephan Gonnissen (creative director digital bij Etcetera, ADCN-bestuurslid), Maarten Vrouwes (senior creative JWT Amsterdam) en Geert Ploeger (freelance creative director/artdirector).
Vacatures
Communicatiemedewerker
de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs (NOB)Communicatieadviseur
SamergoMedewerker communicatie
ZMGroep
Winnend concept
De jury bestond uit de vijf mentoren, Marc van Amerongen (JCDecaux), Martijn Morsink (Unilever) en ADCN-bestuurslid Peter van Leeuwen. Oduguwa en Kappert maakten volgens de jury de juiste vertaalslag van de traditionele eigenschappen van Unox naar een hedendaagse conversatie. De studenten kozen voor een beproefd concept, namelijk autocorrectblunder op de telefoon, bekend van Damn you autocorrect. 'En ze wisten er ook nog een productshot in te krijgen', aldus de jury.
De studenten werden beloond met twee felbegeerde Unox mutsen, eeuwige roem en het nog te verschijnen ADCN Jaarboek 2013.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid