Overslaan en naar de inhoud gaan

Studenten Willem de Kooning winnen ADCN-JCDecaux workshop

Èwa Oduguwa en Jolien Kappert van de Willem de Kooning Academie wonnen de ADCN-JCDecaux Workshop.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens deze eendaagse, begeleide workshop werkten 18 junior teams aan een outdoor concept voor Unox (Unilever). De briefing luidde: ontwikkel een buitenreclame-uiting voor het Unox-merk inhakend op het Hollandse winterweer en de hedendaagse Nederlandse samenleving.

related partner content for mobile comes here

Na de briefing door Martijn Morsink, senior brand manager bij Unox, werden de teams gedurende de dag begeleid door vijf mentoren: Arjen de Jong (creative & founder Animal Farm), Annemiek den Uil (freelance creative/copywriter bij Mevrouw den Uil), Stephan Gonnissen (creative director digital bij Etcetera, ADCN-bestuurslid), Maarten Vrouwes (senior creative JWT Amsterdam) en Geert Ploeger (freelance creative director/artdirector).

Winnend concept
De jury bestond uit de vijf mentoren, Marc van Amerongen (JCDecaux), Martijn Morsink (Unilever) en ADCN-bestuurslid Peter van Leeuwen. Oduguwa en Kappert maakten volgens de jury de juiste vertaalslag van de traditionele eigenschappen van Unox naar een hedendaagse conversatie. De studenten kozen voor een beproefd concept, namelijk autocorrectblunder op de telefoon, bekend van 'En ze wisten er ook nog een productshot in te krijgen', aldus de jury.

De studenten werden beloond met twee felbegeerde Unox mutsen, eeuwige roem en het nog te verschijnen ADCN Jaarboek 2013.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in