Overslaan en naar de inhoud gaan

Talpa Network maakt direct response effect van radiocommercials meetbaar

'Uplift tot wel 92 procent van het aantal webbezoekers direct na het uitzenden van een radiospot.'
radio
© 123RF
radio
© 123RF

Bij tv is het effect van spot-inzet al jaren goed meetbaar. Bij radio was dit voorheen bijna onmogelijk, omdat alleen het uitzendtijdstip van het blok bekend was, maar niet de exacte uitzendtijd van de spot. Talpa Network door een combinatie van tools en data een manier gevonden om direct response toe te kennen aan één specifieke radiocommercial.

Jan Paul de Groot, verantwoordelijk voor conversiestrategie bij Talpa Network: 'Het achteraf vergelijken van de exacte uitzendtijden met data van onze VakantieVeilingen en Sla je Slag sites, bewees dat radio wel degelijk een effect op direct response realiseert. Daarnaast hebben we met een aantal partners, zoals de Consumentenbond, Stella Fietsen en Pathé Thuis testcases gedraaid. Ook hieruit blijkt dat er direct een sterk online effect te zien is met een uplift tot wel 92 procent.'

Lisa Krikke, consultant en analist bij Stella Fietsen: 'Het onderzoek heeft ons geholpen om te achterhalen welke impact radio heeft op onze resultaten. Zo weten we nu hoe wij radio het best kunnen inzetten voor onze crossmediale campagnes.'

Ook Sanne Meems, marketingmanager Aquacell spreekt van goede resultaten. 'Het belangrijkste vond ik dat radio aantoonbaar voor conversie zorgt en dat ook radiocampagnes te optimaliseren zijn.'

'De volgende stap is de tv- en radio data op elkaar leggen en het effect inzichtelijk te maken van gecombineerde campagnes, om zo tot de ideale inzet van grp’s te komen', zegt Allard Ruyl, ceo Talpa Media Solutions.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in