Overslaan en naar de inhoud gaan

TOP 5 Duurzame Kerstgedachten

Om maar in de tijdsgeest te blijven, bij deze de speciaal samengestelde TOP 5 van overpeinzingen met betrekking tot het belang van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1) Opt-in, opt-out?
Uit blijkt dat veel bedrijven positief ten opzicht van maatschappelijk verantwoord ondernemen staan. Echter, heel vaak blijft het daarbij en gebeurt er niets. Maar is maatschappelijke verantwoordelijkheid wel iets dat vrijblijvend kan zijn?

2) Yes but of why not?
Er zijn meer redenen om nu-even-niet duurzaam te worden dan dat wel te doen, denk aan de overpromise, het afbreukrisico, de complexiteit, de actiegroep op uw dak, het gedoe met HR, et cetera, et cetera. Maar waarom gaat u het dan toch doen?

3) Hoe kwalitatief is duurzaamheid?
Ongeacht welke autoriteit of adviseur je het vraagt, duurzaamheid leidt tot hechtere relaties met diverse stakeholders en daarmee tot waardevermeerdering. Maar het is geen garantie. Net als met de jacht op ISO-normeringen gebeurde, wil een duurzaam product niet zeggen dat het ook voldoet aan de behoefte van de klant. En hoe belangrijk is duurzaamheid als klanten weglopen?

4) We beslissen alleen op basis van cijfers!
Voor zover de toekomst zich laat voorspellen;
- 100 Jaar geleden waren er 1,5 miljard mensen
- 50 Jaar geleden waren er 3 miljard mensen
- Nu zijn er 6 miljard mensen en zien we o.a. tekorten aan grondstoffen, ruimte en water ontstaan
- Over 50 jaar zijn er meer dan 9 miljard mensen

5) Hoe?
Virgin gaat vliegen op biobrandstof, de verf van Akzo Nobel laat schepen zuiniger varen, DSM maakt rijstkorrels tegen blindheid, KPMG lost eenzaamheid op, ING brengt kinderen naar school en TNT geeft ze te eten.

Prettige feestdagen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in