Overslaan en naar de inhoud gaan

TPG wil internetbankieren versimpelen

TPG Post zoekt naast zijn leiderschap in de reguliere bezorging ook een vooraanstaande rol op de digitale postmarkt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo gaat de postdivisie van TNT onder meer elektronisch betalingsverkeer van de Rabobank verzor-gen. Beide bedrijven presenteerden maandag in Amsterdam de daarvoor ontwikkelde .

Via deze centrale 'digitale brievenbus' kunnen vanaf 1 januari klanten van Rabo Internetbankieren rekeningen ontvangen, verwerken en betalen. TPG Post onderhandelt met ABN Amro en ING om voor hen soortgelijke diensten op te zetten.

De 'digitale brievenbus' moet volgens K. van den Heuvel van TPG Post de centrale plaats worden voor het betalen en verwerken van nota's. 'Medio volgend jaar verwachten we een dekking van 90 procent te hebben.'

TPG heeft iets soortgelijks begin jaren '90 ook proberen op te zetten, toen luidde de naam 'Privver'.
Maar is nooit echt van de grond gekomen.

Er zijn nu inmiddels dertien bedrijven die hun rekeningen digitaal via NotaBox aan Rabobank-klanten leveren, waaronder KPN, Casema en VGZ.

De opkomst van online bankieren is onmiskenbaar. Van de Nederlandse huishoudens doet drie vijf-de inmiddels geregeld geldzaken via internet. Hoofd Financiële Logistiek van de Rabobank, R. Nijs, zei te verwachten dat de bank volgend jaar 10 procent van de tweehonderd miljoen rekening-afschriften digitaal verwerkt.

Herna Verhagen, commercieel directeur van TPG Post, wees op nog meer nieuwe producten. Zo komt TPG met een 21 voor poststukken waarmee sorteermachines automatisch adreswijzigingen verwerken. Ook zijn bij de voormalige monopolist barcodes voor postzegels in ontwikkeling die onder meer aangeven wanneer de stukken verzonden moeten worden.

Verhagen: 'De markt is door digitalisering en de komst van concurrenten sterk veranderd. Het gaat erom behoeften van verzenders en ontvangers zo goed mogelijk op elkaar te laten
aansluiten.'

Via dochterbedrijf Cendris doet TPG Post veel data- en printverwerking voor bedrijven, zowel digi-taal als fysiek, en onderzoekt het bedrijf de effectiviteit van postverzendingen.

'Zo weten we dat het beter is om reclamemateriaal te koppelen aan rekeningen en factuuroverzichten en dat niet los in dezelfde envelop te stoppen.'

Volgens Verhagen veranderen de behoeften, maar blijft post populair. Ook de fysieke post. Bijna driekwart van de consumenten wil persoonlijke berichten, zoals verjaardagswensen, gewoon in de bus krijgen.

Dat geldt ook voor polisbladen en catalogi. 'Mensen hebben hun voorkeuren. Er is een mix ont-staan. Circa twee derde ontvangt nieuwsbrieven en rekeningen die automatisch betaald moeten worden, het liefst digitaal.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in