Overslaan en naar de inhoud gaan

Trends toepassen, hoe doe je dat?

Trends zijn lekkere inspiratie, (zelf) toepassen vraagt om meer
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Trends: inspiratie en dan transpiratie
Een week voor Prinsjesdag gaven een aantal trendwatchers de cadeau: een inspirerende schets voor de toekomst van Nederland. Zeker lezen.
Succes zit hem echter juist ook in het adequaat omzetten van deze inspiratie in concrete acties. In het doen - en dit met positieve resultaten doen: daar zit een uitdaging voor veel marketeers.

Vertalen valt te leren
Gelukkig valt dit juist vertalen - het goed voor je merk/organisatie toepassen van de trends - in meer of minder mate te leren, afhankelijk van gekozen methode, opleiding en talent. Let op: in al deze gebieden zit nogal wat kaf tussen het koren. Het leren kan op meerdere manieren: via ‘vallen en opstaan’, ergo gewoon doen, ‘studeren’, of het volgen van een opleiding. Daarbij geldt altijd &;laat je inspireren&;, kijk hoe en wat anderen doen, leg zelf nieuwe verbanden en vergeet je eigen context en doel vooral niet.

Picture the Future
Wil je je laten inspireren en zien hoe anderen huidige ontwikkelingen naar een voor hun specifieke vakgebied vertalen en uitleggen? Ga dan een kijkje nemen bij  . Op 25 september aanstaande, in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam, vertellen cursisten van Rozenbrood Trendacademy hoe zij op hun eigen specifieke vakgebied een vertaalslag maken van inspirerende trends.

Bijvoorbeeld hoe de trends zelforganisatie en co-creatie in het maatschappelijk domein kunnen worden toegepast. Hoe vertaal je herstructurering en transparantie-tirannie naar organisatiekunde? En wat is het toekomstperspectief voor de offline grafische industrie gezien trends als digitalisering en dematerialisering?  Sommige lezingen die dag zijn louter inspiratief, anderen bieden ook daadwerkelijke aanbevelingen of scenario’s.

Start bij jezelf
Wil je zelf daarna of direct al starten met het toepassen van trends naar jouw merk/context/ organisatie/product? Vergeet dan vooral niet de eigen identiteit als beginpunt van je vertaalslag te nemen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in