
Ik zie steeds vaker dat uitgevers een premium app uitbrengen, waarin maar een klein maar vaak wel herkenbaar deel van het gelijknamige tijdschrift naar voren komt. Een goed voorbeeld is de Quote met haar Quote 500 app (€14,99). Een ander voorbeeld is de Libelle Groene App(€0,79) kun je zoeken op de categorieën eten, slapen, shoppen en agenda; onderwerpen die ook voor de papieren versie belangrijke elementen zijn.
De Nieuwe Revu heeft nog geen app, maar
hun jaarlijkse Strandtententest is in mijn optiek ook zo'n herkenbaar en typisch Nieuwe Revu item waar de strandminnende iPhone gebruiker in het begin van het zomerseizoen best €0,79 voor zou willen betalen. Uiteraard dient de uitgever wel toegevoegde waarde aan te bieden aan zo'n app. Denk aan relevante strandinfo gekoppeld aan GPS of up-to-date strandweer.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCorporate woordvoerder
TU DelftChannel Marketing Manager Project Business
Somfy
Toegevoegde waarde
Zeker is dat de app gebruiker niet wil betalen voor een magazine dat statisch in pdf is omgezet en verder geen enkele (interactieve) toegevoegde waarde heeft. Aan de andere kant durfen niet alle tijdschift uitgevers de investering te doen om een echt iPad magazine in de markt te zetten.
Verdienmodel
Een betaalde branded utility app waar de kernwaarden van het tijdschift naar voren komen is een mooie tussenweg en biedt direct mogelijkheden voor een verdienmodel. Daarnaast kan er voor extra inkomsten ook nog mobile display advertising in worden geïntegreerd. Het lijkt wat vreemd om in een premium app ook nog eens advertising te zien, maar voor alle papieren versies is dat de gewoonste zaak van de wereld, dus waarom niet bij een app?
#039;" title="MobileMarketingNl02#5647115279914792578'">
- Posted by Richard Otto using BlogPress from his iPhone
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee