Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever’s schoonmaakdienst

Terwijl Unilever met het schrappen van 1200 merken de zaak wat overzichtelijker wil maken, gaat het aan de andere kant de dienstverlening…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na acquisitie van de Londense wasserette Palace Laundry en schoonmaakbedrijf Mrs McMopp, is Unilever in de Engelse hoofdstad een pilot begonnen met Myhome, een one-stop-shop voor mensen die al hun schoonmaakactiviteiten aan vakmensen willen uitbesteden. De bedoeling is uiteindelijk 20% van de Britse schoonmaakmarkt te veroveren. Wanneer de service succesvol blijkt volgt roll-out in de rest van Engeland en op het Europese continent.

Sommige financieel analisten vinden het een mysterieuze stap van Unilever, gezien de simplificeringsactiviteiten die het bedrijf juist aan het uitvoeren is. Unilever zou beter geld kunnen steken in zijn belangrijkste merken. Anderen zien de service juist in het licht van de trend van ‘oude economie’-bedrijven om zich op het terrein van ‘nieuwe economie’ te begeven. In plaats van meer geld te steken in kostbare productieprocessen willen zij juist ‘gewichtslozer’ worden en hun merknaam aan verschillenden diensten koppelen. Unilever heeft in Engeland ook al een aantal tea-shops (Brooke Bond Ch’a in Bristol en Brighton) met plannen voor nationale roll-out, en heeft een belang in Wowgo, een internet start-up die zich op tienermeisjes richt.
< SIZE=1>(bron: marketing week, 23-3-2000)<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in