Overslaan en naar de inhoud gaan

United Dutch Breweries succesvol met zwaar bier in Kenia

Kenianen blijken dol op goedkoop bier met een hoog alcoholpercentage.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

United Dutch Breweries (UDB) heeft succes met de introductie van nieuwe biermerken in Kenia, met een hoog alcoholpercentage. De algemene perceptie was dat Kenianen zeer prijsgevoelig zijn en ‘waar voor hun geld willen’, en de gemiddelde consument lijkt inderdaad de voorkeur te geven aan een zwaarder bier, voor de prijs van een gewoon, lokaal biertje.

Zo bevat het best lopende biertje, het merk Atlas, maar liefst 12 procent alcohol. Kenia is ook de snelst groeiende markt voor Guinness, met een percentage van 6,5 procent.

De switch naar deze merken komt doordat de overheid sinds kort een aantal onveilige dranken in de ban  heeft gedaan. Vorig jaar stierven honderden mensen aan drank waar methanol in bleek te zitten. De bierimporteurs bieden nu naar eigen zeggen een veilig alternatief.

UDB zet nu in op bieren met een alcoholpercentage van 14 en zelfs 16 procent. Die percentages worden behaald door het brouwproces met een aantal weken te verlengen. Normale bieren zijn na een week (of minder) klaar om gedronken te worden.

UDB is bekend van de export van goedkoop bier naar het buitenland, onder andere met de merken Oranjeboom, Primus, Magic Malt, Royal Dutch en Atlas.

Bron: Standard Kenya

Beeld: Beerbeer.org

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in