Overslaan en naar de inhoud gaan

Utrecht wil met campagne meer Nederlandse toeristen trekken

Onder de slogan ‘Utrecht te veel te leuk voor één dag’ is de stad Utrecht maandag begonnen met het uitzenden van tv-spots in het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Utrechtse multimedia-campagne past in het nieuwe toeristische beleid van de stad. Met een toegevoegde waarde van ruim 500 miljoen euro per jaar en een werkgelegenheid van 12.000 voltijdbanen is het toerisme een belangrijke bedrijfstak voor de stad Utrecht. Utrecht blijkt volgens onderzoek ook steeds populairder bij Europese bezoekers en realiseerde met 20% de hoogste landelijke stijging van het aantal hotelovernachtingen.

“Maar ook Nederlandse bezoekers zijn ontzettend belangrijk voor onze stad,” aldus marketingmanager Michiel van der Schaaf van Toerisme Utrecht. “Daarom is het nodig om blijvend te werken aan de beeldvorming over Utrecht als stad van kennis en cultuur. Omdat je een imago niet in een keer opbouwt, kiezen we ervoor om de campagne in november te herhalen en ook in 2012 voort te zetten.”

Toerisme Utrecht werkt hiervoor samen met Musea Utrecht, de hotelsector, de gemeente Utrecht, centrummanagement en Hoog Catherijne. ‘Utrecht te veel te leuk voor één dag’ is erop gericht de Nederlandse toerist de culturele veelzijdigheid van de stad Utrecht te laten zien. De campagne die loopt via televisie en internet, wordt ondersteund met de webportal . Centraal staat het culturele najaarsprogramma in de stad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in