
Dit weekend heb ik een rondje langs alle grote nieuws apps gemaakt. De 'hoofdschermen' van Volkskrant, De Telegraaf, Nu.nl, Elsevier en RTL Nieuws bevatte allen geen enkele advertentie. Het geeft goed aan dat mobile advertising nog niet in de major league van advertising mee speelt. Door de enorme groei van mobile media consumptie worden de op CPM ingekochte advertentie budgetten er heel snel door heen gebrand. Kortom: het mobiele gebruik is groter dan het budget en dat is een van de redenen dat we als lezers niet altijd een advertentie zien, terwijl de desktop en print versies wel altijd advertenties bevatten.
Laatst kwam ik een grafiek van de Newspaper Association of America tegen dat de daling in de print advertentie omzetten bij uitgevers nog lange niet opgevangen wordt opgevangen door de digitale omzetten. De mobile advertising omzet is binnen digital advertising nog steeds een fractie (3% van de totale display advertising). Toch opmerkelijk dat er momenteel vaak gratis nieuws via de mobiel wordt weggegeven, terwijl er geen enkele mobiele advertentie tegenover staat. Je verwacht dat een uitgever in ieder geval met 1 groter retailer (bv Albert Heijn), FMCG (bv Unilever) of telecom operator een goede backfill partner afspraak kan maken, zodat de consument altijd wordt getrakteerd op een advertentie.
Vacatures
Enterprise Advertising Sales Manager
TaboolaStagiair communicatie en marketing
SterSenior PR & Account lead
HAGENSKijk voor meer mobiel nieuws op MobileMarketing.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee