Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Beemen (Mediahuis): 'We verwachten meer creativiteit van Slob'

Interview met de ceo Mediahuis Nederland over de overname van NDC Media, data en video en de tot nu toe mislukte 'tafels van Slob'.
Rien van Beemen
Rien van Beemen

Met de op handen zijnde overname van NDC Media groeit Mediahuis Nederland door. Er staat inmiddels een organisatie zonder verlieslatende onderdelen en dat was onder de vorige naam wel anders. Een gesprek met Rien van Beemen, die er nu bijna anderhalf jaar ceo is.

Rien van Beemen werd in de zomer van vorig jaar ceo van Mediahuis Nederland (voorheen Telegraaf Media Groep) en verantwoordelijk voor onder meer vlaggenschip De Telegraaf. Daarvoor leidde hij Mediahuis-zuster NRC Media. Een opmerkelijke stap wellicht, want was het niet zo dat De Telegraaf en NRC elkaar niet zo goed verstaan?

Van Beemen: ‘Die opmerking maak je denk ik vanuit de lezer van de krant, ik kijk naar de businessuitdaging. Mediahuis vertegenwoordigt een heel spectrum aan titels, van de vrij specialistische titel NRC tot de brede titel De Telegraaf. Met NRC zijn we erin geslaagd om ook via de digitale weg abonnees aan ons te binden. Dat model wilden we ook min of meer op De Telegraaf loslaten. Dat vond ik interessant. Geen precaire stap, al snap ik wel dat het zo gepercipieerd wordt. Daarnaast wist ik al een tijdje dat het eraan zat te komen, dan kun je ook wennen aan het idee. Het was misschien anders geweest als bijvoorbeeld NRC onder Telegraaf-vlag was gaan opereren. Onder het Belgische Mediahuis NV zijn alle titels gelijk aan elkaar.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in