Van Beemen (Mediahuis): 'We verwachten meer creativiteit van Slob'
Met de op handen zijnde overname van NDC Media groeit Mediahuis Nederland door. Er staat inmiddels een organisatie zonder verlieslatende onderdelen en dat was onder de vorige naam wel anders. Een gesprek met Rien van Beemen, die er nu bijna anderhalf jaar ceo is.
Rien van Beemen werd in de zomer van vorig jaar ceo van Mediahuis Nederland (voorheen Telegraaf Media Groep) en verantwoordelijk voor onder meer vlaggenschip De Telegraaf. Daarvoor leidde hij Mediahuis-zuster NRC Media. Een opmerkelijke stap wellicht, want was het niet zo dat De Telegraaf en NRC elkaar niet zo goed verstaan?
Van Beemen: ‘Die opmerking maak je denk ik vanuit de lezer van de krant, ik kijk naar de businessuitdaging. Mediahuis vertegenwoordigt een heel spectrum aan titels, van de vrij specialistische titel NRC tot de brede titel De Telegraaf. Met NRC zijn we erin geslaagd om ook via de digitale weg abonnees aan ons te binden. Dat model wilden we ook min of meer op De Telegraaf loslaten. Dat vond ik interessant. Geen precaire stap, al snap ik wel dat het zo gepercipieerd wordt. Daarnaast wist ik al een tijdje dat het eraan zat te komen, dan kun je ook wennen aan het idee. Het was misschien anders geweest als bijvoorbeeld NRC onder Telegraaf-vlag was gaan opereren. Onder het Belgische Mediahuis NV zijn alle titels gelijk aan elkaar.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid