Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Bol.com tot Hema: zo haken bedrijven in op Twitters nieuwe naam 'X'

Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
sesamstraat
sesamstraat

Vorige week veranderde Elon Musk de naam van Twitter al in 'X', maar toen nam iedereen zijn idee nog met een korreltje zout.

Nu alle logo's in de app stap voor stap veranderen in een zwart-witte afbeelding van de letter, lijkt het toch echt tijd om afscheid te nemen van het blauwe vogeltje Larry.

Maar veel tijd voor verdriet is er niet, want bedrijven en organisaties als Bol.com, WWF en Hema vogelen met hun goede inhakers binnen no time uit hoe ze iedereen weer aan het lachen kunnen maken.


Wanneer er een dier met uitsterven wordt bedreigd, is het Wereld Natuur Fonds er als de kippen bij.


Ook in Duitsland weten ze wel raad met de situatie: als de dieren niet worden beschermd, eindigen ze net zoals Twitter-vogel Larry.


Vakbond FNV wil Larry wel ondersteunen met wat hoognodig arbeidsadvies.


Bol.com is de vogel alweer helemaal vergeten en besteedt wat X-tra aandacht aan Twitters nieuwe naam.


En ook Hemay is helemaal klaar voor deze nieuwe trend.

 


Wie kan Ernie ontbreken in dit lijstje? De letter 'X' uit Sesamstraat, natuurlijk.
 


Iedereen die zich zorgen maakt om de toekomst van Larry kan weer rustig ademhalen: het vogeltje kan altijd bij festival Mysteryland terecht.

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marloes Gort.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in