Overslaan en naar de inhoud gaan

Verdubbeling bestedingen out-of-home in tweede kwartaal

Markt nog ver weg van niveau 2019.
OOH

De reclamebestedingen aan out-of-home zijn voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus weer gestegen. Volgens cijfers van Outreach werd in het tweede kwartaal iets meer dan 40 miljoen euro uitgegeven aan (digitale) buitenreclame.

In het hetzelfde kwartaal vorig jaar was dat 20 miljoen euro. In 2020 werd de OOH-markt het hardst geraakt van alle media en leverde ongeveer een derde aan omzet in.

Zowel traditionele OOH als digitale OOH laten een verdubbeling van de bestedingen zien. Traditioneel is goed voor 23 miljoen in het tweede kwartaal tegen 11,5 miljoen in dezelfde periode in 2020. Digitaal groeit 109 procent en gaat van 8 miljoen naar bijna 17 miljoen. Het aandeel van digitaal komt hiermee inmiddels op 42 procent.

Over de hele eerste helft van 2021 stijgt traditioneel 1 procent en digitaal 26 procent. De totale markt komt dan op bijna 63 miljoen, een stijging van 10 procent ten opzichte van de eerste helft van 2020. 

Het verschil met het tweede kwartaal van 2019 is voor de totale markt nog altijd 28 procent en voor de eerste helft van het jaar 36 procent. 

Het herstel van de OOH-markt is voor een deel het directe resultaat van de versoepelende maatregelen rond corona. Het zorgt voor meer mobiliteit dus meer bereik op straat en in de openbare ruimten, wat aantrekkelijk is voor adverteerders. Daarnaast speelt de structurele ontwikkeling van digitale OOH (DOOH) een rol in de groei van de bestedingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in