De uitgever betaalde volgens de freelance journalisten de declaraties niet en liet het blad onregelmatig verschijnen. De redactie hield het daarom voor gezien. Maar toen Argo onlangs meldde met een nieuwe editie van Jazz te komen, stapten de oud-werknemers naar de rechter om uitgave hiervan te voorkomen.
De rechter stelde hen maandag in het gelijk. ‘Als er voldoende middelen zijn om een nieuw blad te maken, kunnen ze ook de journalisten uitbetalen’, zegt een woordvoerder tegen het ANP. De oud-redactieleden willen dat de achterstallige betalingen worden voldaan en eisen dat er geen nog liggende artikelen van hun hand meer verschijnen in Jazz. Als Argo hiermee akkoord gaat, wordt de beslaglegging opgeheven.
Directeur Frans Makau van Argo zei dat de kwestie wordt opgelost. De declaraties zouden inmiddels zijn betaald.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu