Dat blijkt uit onderzoek van Search Engine Mediabureau Checkit in samenwerking met onderzoeksbureau RM Interactive. De onbekendheid betreft diensten als Google Local (93 procent) en Google Mobile (90 procent). Maar ook van de Google Desktop heeft 64 procent nog nooit gehoord. Het mailprogramma Gmail kent de helft van de ondervraagden niet. Google Earth scoort nog het minst slecht: 49 procent kent het niet en 18 procent gebruikt de dienst zelfs.
Er is ook gevraagd naar de invloed van het merk op het gebruik van een Google dienst. Slechts 3 procent vindt dat als een dienst aangeboden wordt door Google er een goede reden is om het niet te gebruiken. 20 Procent vindt de aanduiding 'Google is de aanbieder' juist wel een reden om het te gaan gebruiken. 77 Procent maakt het niet uit wie de aanbieder is.
Tot slot kregen de deelnemers vragen voorgelegd over het imago van Google. Op een schaal van 1 tot en met 7, waarbij 7 het meest positief is, scoort Google gemiddeld een 5,0.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu