Overslaan en naar de inhoud gaan

Waardering Google-diensten hoog

De bekendheid van de verschillende Google diensten blijkt laag, mede omdat ze nog niet in Nederland geïntroduceerd zijn, maar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van Search Engine Mediabureau Checkit in samenwerking met onderzoeksbureau RM Interactive. De onbekendheid betreft diensten als Google Local (93 procent) en Google Mobile (90 procent). Maar ook van de Google Desktop heeft 64 procent nog nooit gehoord. Het mailprogramma Gmail kent de helft van de ondervraagden niet. Google Earth scoort nog het minst slecht: 49 procent kent het niet en 18 procent gebruikt de dienst zelfs.
Er is ook gevraagd naar de invloed van het merk op het gebruik van een Google dienst. Slechts 3 procent vindt dat als een dienst aangeboden wordt door Google er een goede reden is om het niet te gebruiken. 20 Procent vindt de aanduiding 'Google is de aanbieder' juist wel een reden om het te gaan gebruiken. 77 Procent maakt het niet uit wie de aanbieder is.

Tot slot kregen de deelnemers vragen voorgelegd over het imago van Google. Op een schaal van 1 tot en met 7, waarbij 7 het meest positief is, scoort Google gemiddeld een 5,0.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in