Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier opent opnieuw aanval op Jumbo en AH

Dierenrechtenorganisatie Wakker Dier heeft opnieuw de aanval geopend op Albert Heijn en Jumbo vanwege de plofkippen in de schappen van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De organisatie roept consumenten vanaf zaterdag in radiospotjes op de supermarkten vaker over te slaan, omdat er nog steeds plofkip in de schappen zou liggen.

related partner content for mobile comes here

Wakker Dier heeft het al langer voorzien op bedrijven die dieronvriendelijke producten verkopen. De organisatie richt zich daarbij vaak direct tot de consument. ,,Bent u die vreselijke plofkip ook zo beu?&;&;, wordt mensen gevraagd in de nieuwe radiocampagne. Daarna volgt een oproep boodschappen te doen bij winkels die ,,fatsoenlijk vlees&;&; verkopen.

De dierenrechtenorganisatie zegt de pijlen te richten op Jumbo en Albert Heijn, omdat ,,zij als marktleiders de rest van de markt sturen met hun laagsteprijsgarantie (Jumbo) en toenemend gestunt (Albert Heijn)&;&;. Volgens Wakker Dier stunten de bedrijven ,,over de ruggen van dieren, klimaat, milieu en onze gezondheid&;&;.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in