Overslaan en naar de inhoud gaan

We gebruiken vooral traditionele media voor corona-info

Mensen zijn vooral op zoek naar informatie over het voorkomen van besmetting met corona, de symptomen en behandeling ervan en een vaccin.
Kranten
© 123RF
Kranten
© 123RF

Kranten en televisie, de traditionele media, worden het vaakst gebruikt om informatie op te zoeken over het coronavirus. Ook nieuwssites worden veel bezocht, stellen communicatiewetenschappers van de Universiteit van Amsterdam die het mediagebruik en de behoefte aan informatie van Nederlanders over corona bekeken.

related partner content for mobile comes here

Mensen zijn vooral op zoek naar informatie over het voorkomen van besmetting met corona, de symptomen en behandeling ervan en mogelijke vaccinatie. De helft van de bijna duizend benaderde personen voor dit onderzoek vindt de gevonden informatie soms tegenstrijdig en soms onduidelijk.

Een derde van de ondervraagden geeft aan de door het kabinet aangekondigde corona-app niet te zullen gebruiken. Bijna de helft van de deelnemers aan dit onderzoek denkt dat de de overheid de privacy bij het gebruik van deze app niet kan garanderen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in