Overslaan en naar de inhoud gaan

Wetenschappers maken algoritme dat populariteit tweets voorspelt

Online tool helpt om te kijken welke berichten vaker worden gedeeld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoekers van de Cornell University hebben met steun van Google en  de National Science Foundation  een algoritme ontwikkeld voor populaire tweets. Het algoritme kijkt en weegt onder meer woordconstructie, trefwoorden en andere elementen die ervoor zorgen dat een tweet populairder is dan andere.

related partner content for mobile comes here

Ze hebben hun bevindingen gebruikt voor een online tool waar mensen kunnen vergelijken welke tweets het beter gaan doen en vaker gedeeld gaan worden.

Elementen

Uit het Cornell-onderzoekers blijkt onder meer dat beleefd om een retweet vragen ook echt helpt, en dat taal toegespitst op de doelgroep tot betere resultaten leidt. Ook leesbaarheid en het vermijden van de &;eerste persoon&; maken verschil.

Een nadeel van de tool is wel dat het algoritme te veel waarde hecht aan de lengte van een tweet. Soms maakt  het toevoegen van een willekeurige extra woord een tweet &;50% beter deelbaar&;, terwijl dat natuurlijk niet zo is. Tweeps moeten het dus ook blijven hebben van hun  fingerspitzengefühl.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in