Mediahuis investeert 5 miljoen in Nederlands bedrijf Lepaya

Onderdeel van diversificatiestrategie.

Mediahuis investeert 5 miljoen euro in Lepaya, een Nederlandse scale-up gespecialiseerd in het aanbieden van 'blended soft skill' trainingen. Daarmee kan het bedrijf dat in twee jaar hard groeide verdere groei realiseren.

Blended soft skill trainingen draaien om het ontwikkelen van persoonlijke vaardigheden zoals krachtig communiceren, coachend leidinggeven, hoe om te gaan met stress of het effectief managen van een team. 

Mediahuis zet met deze investering een nieuwe stap in zijn diversificatiestrategie. Naast de core van de groep, nieuwsactiviteiten, wil het Belgische mediabedrijf inzetten op nieuwe groeimarkten en businessmodellen om het ontwikkelingspotentieel van de groep te verbreden.

Vorig jaar deed Mediahuis een investering in het Amerikaanse Mather Economics eind 2019. De investering in Lepaya is de eerste in de markt van de education technology.

Anderzijds wordt er ook bezuinigd in de traditionele mediabusiness. Vorige week werd bekend dat bij de advertentietak van Mediahuis Nederland bijna de helft van de arbeidsplaatsen verdwijnt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie