Meer acquisitie en PR via internet

De slechte economische situatie dwingt meer dan 90% van de bedrijven tot intensiever internet-gebruik om hun diensten onder de aandacht te brengen en te verkopen. Ook andere snel tot resultaat leidende instrumenten, zoals direct mail en call centers, winnen terrein voor het binnenhalen van opdrachten in de business-to-business markt. Dit blijkt uit onderzoek van M&D Marketing- & Communicatieadvies.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dienstverleners in de business-to-business markt werd gevraagd hoe zij onder de huidige economische druk omgingen met de acquisitie van nieuwe opdrachten. 81% van de bedrijven geeft aan internet intensief in te zetten om diensten onder de aandacht te brengen. Slechts 3% van de organisaties maakt nog geen gebruik van internet. 78% van de organisaties maakt op enigerlei wijze gebruik van internet om diensten te verkopen. 91% van de bedrijven zet bovendien PR via internet in als middel, waarvan 48% (zeer) intensief. Deze methoden leiden ertoe dat driekwart van de bedrijven de meeste tijd aan bestaande klanten besteden. 51% van de organisaties besteedt geen of vrijwel geen aandacht aan nieuwe klanten. Nederlandse bedrijven lijken al doende steeds sterker te focussen op kortetermijnresultaten en weinig aandacht te besteden aan innovatie en ontwikkeling.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie