Novartis internationaal naar Starcom en Epsilon

Publicis Groupe wint het media-account van de farmaceut.

123RF

Farmagigant Novartis heeft na een uitgebreide review Publicis Groupe het internationale media- en buyingaccount toegewezen. Starcom en de eerder dit jaar overgenomen dataexpert Epsilon gaan samen op het media-account werken. Er komt daarvoor een unit die NovartisONE2 is gedoopt en waarin media- en data worden gekoppeld. 

In Amerikaanse media wordt gesuggereerd dat het toevoegen van Epsilon een dominante rol heeft gespeeld in de keuze van de Zwitserse farmaceut voor Publicis Groupe.

Starcom had het media-account al in handen, samen met WPP. Dat verliest zijn deel nu. In Nederland was Novartis ook al klant bij Starcom en dat blijft zo. 

WPP en Havas Media deden ook mee aan de review. Het wereldwijde media-budget van Novartis ligt rond de 550 miljoen euro.

GSK/Novartis

Novartis had tot eind vorig jaar een samenwerkingsverband met het Britse GlaxoSmithKline (GSK). Ze verkochten hun belang van 36,5 procent aan de Britten om zich op de kernactiviteiten te kunnen richten. De review voor het media-account was hiervan een gevolg.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie