NRC ziet omzet en ebitda stijgen

De advertentiemarkt bleef ook in 2017 'uitdagend'.

  • Media
  • 12 April 2018
  • Maarten Hafkamp
ANP

NRC, dochter van het Belgische Mediahuis, presenteerde vandaag zijn jaarverslag, waaruit blijkt dat de omzet in 2017 2,2 procent steeg naar 105,3 miljoen euro. Bij een hogere gemiddelde abonnementenstand stegen de abonnementeninkomsten met 4,9 procent ondanks een verdere verschuiving naar digitale abonnementen.

Er is ook een stijging in ebitda van 19.4 miljoen in 2016 naar 22.4 miljoen in 2017.

 

Advertentiemarkt

Volgens CEO Rien van Beemen blijft de advertentiemarkt uitdagend. ‘Het mediumtype nieuwsmedia staat onder druk en de online advertentieomzet gaat voor een zeer groot deel naar Google en Facebook. Toch zijn wij ervan overtuigd dat NRC Media met haar hoogste selectieve bereik in de AB1 doelgroep van meerwaarde voor adverteerders zal blijven.’

Gisteren werden de NOM cijfers bekend, waarbij duidelijk werd dat NRC Handelsblad hard groeit in digitale oplage en dat nrc.next als enige landelijke krant een kleine oplagestijging weet te bewerkstelligen in print.

 

Advertentie