OgilvyOne sluit zich aan bij boycot Esprix

OgilvyOne zal dit jaar ook niet inzenden voor de Esprix. Eerder kwamen Direct Company, L’Eau (voorheen Lowe Direct) en PPGH/JWT Colors al tot dezelfde conclusie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De vier bureaus maakten hun besluit gistermiddag kenbaar bij de DMSA in een gezamenlijke fax. De bureaus hadden al begin deze week besloten om niet in te zenden. OgilvyOne beraadde zich op dat moment op haar standpunt, maar heeft zich ook bij de boycot aangesloten. De kritiek van de vier dm-bureaus spitst zich toe op de kwaliteit van de jurering. Die zou in het geding zijn nu de DMSA heeft besloten de deeljurys af te schaffen en te vervangen door één jury die alle inzendingen beoordeelt. Verder hebben ze kritiek op de samenstelling van de jury en op het besluit om per categorie altijd drie Esprix uit te reiken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie