Onderzoek mediavriendelijkheid

De corporate website is vaak de eerste bron die een journalist zal raadplegen voor actuele informatie over een bedrijf. Communicatieadviesbureau Schoep & Van der Toorn onderzocht daarom van vijfentwintig AEX-genoteerde ondernemingen de internetpagina’s op mediavriendelijkheid.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het communicatieadviesbureau beoordeelde de websites aan de hand van vijfenvijftig vragen. De kwaliteit loopt volgens het onderzoek sterk uiteen. Vaak worden de communicatieve mogelijkheden niet goed benut. Zo ontbreekt dikwijls essentiële informatie en is het voor de pers lastig de juiste contactgegevens te vinden. Schoep & Van der Toorn meent dat veel bedrijven hier een kans laten liggen, aangezien internet het medium bij uitstek is om de missie en de visie van een bedrijf naar voren te brengen. Naar het inzicht van de onderzoekers komt de website van kantoorartikelengigant Buhrmann het beste uit de test.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie