Online bereik Spotify stijgt naar 5,2 miljoen personen in oktober

Volgens GfK DAM is het maandbereik onder jongeren 64 procent.

123RF

Muziekdienst Spotify haalde in oktober een maandbereik van 36,2 procent (5.243.000 personen van 13 jaar en ouder). Het aantal gebruikers is in een jaar tijd met 1 miljoen gestegen.  

Onder jongeren is het gebruik van Spotify relatief het hoogst (maandbereik 64 procent).

GfK DAM Spotify
GfK

In de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20 t/m 49 jaar maakt 28 procent wekelijks gebruik van Spotify. Nagenoeg de helft van de gebruikers binnen deze doelgroep heeft een Spotify Premium dienst, zonder audio reclame.

Relatief gezien spelen de meeste gebruikers hun muziek op of via hun smartphone af: meer dan 85 procent van de bezoeken gaat via de smartphone en een kleine 15 procent via tablets. Het online bereik van de desktop applicatie valt buiten de resultaten.      

Alle cijfers van oktober staan hier.

Bron: Online bereikcijfers GfK DAM oktober 2018

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie