Online nieuwsbrieven onder de maat

Het houdt niet over met de kwaliteit van online nieuwsbrieven, zo concludeert Blauw Research uit Rotterdam. Veel internetters melden zich frequent weer af en belangrijkste redenen hiervoor zijn het gebrek aan goede informatie en saaiheid.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een te lange nieuwsbrief en een nieuwsbrief die te vaak komt zijn tevens redenen die tot afmelding van nieuwsbrieven leiden. Driekwart van de internetters ontvangt een nieuwsbrief via e-mail, de gemiddelde gebruiker van nieuwsbrieven besteedt vijf en een halve minuut aan een nieuwsbrief en maakt gemiddeld 15 maanden gebruik van nieuwsbrieven. De meeste nieuwsbrieven gaan over computers & Internet (49%) en actualiteiten (49%). Daarnaast worden muziek, online shoppen, sport, boeken en film veel genoemd. Vaakgenoemde nieuwsbrieven zijn die van AirMiles (25%), Bol (16%), Het Net (14%), Microsoft (12%) en Wehkamp (11%).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie