Philips wil meer merkbekendheid VS

Philips wil zijn merkbekendheid in de Verenigde Staten de komende jaren fors vergroten van de huidige 30 naar 50 procent in 2007.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Die inzet past bij het streven om Amerikanen meer Philips-producten te laten kopen. Het elektronicaconcern wil boven zijn wereldwijde, jaarlijkse omzet van ruim 30 miljard euro uitstijgen en daarin speelt de Amerikaanse markt een belangrijke rol.

Dat bleek vrijdag tijdens een bijeenkomst met bestuursvoorzitter Gerard Kleisterlee op de jaarlijkse elektronicabeurs CES in Las Vegas. Zeker 30 procent van de Amerikanen kent Philips als hen daarnaar wordt gevraagd. Dat is lager dan in de rest van de wereld.

Om dat te veranderen, pompt Philips veel meer geld in marketing. ‘Begin vorig jaar hebben we 40 miljoen dollar extra uitgegeven op wat de divisies al aan marketingbudget hadden', zei Kleisterlee. In totaal ging het om ruim 100 miljoen dollar, dat Kleisterlee beschouwt als ‘een investering'. Ook dit jaar heeft Philips weer extra geld gereserveerd. Hoeveel er daadwerkelijk
wordt uitgegeven, is nu nog niet duidelijk (ANP).

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie