Premium

Printbereik AD en De Telegraaf daalt

Donald Duck grootste magazine in printbereik, grootste oplagestijging MAX Magazine.

123RF

De twee grootste dagbladen van Nederland in print, AD en De Telegraaf, verliezen terrein in printbereik, blijkt uit de nieuwste cijfers van NOM (Bereikscijfers NPM 2020-II). AD behoudt het grootste bereik in totaal, De Telegraaf is het grootste in het weekend, al liggen de cijfers dicht bij elkaar.
De Volkskrant, NRC, Trouw, Reformatorisch Dagblad en FD weten hun printbereik wel te vergroten in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar (NPM 2020-II)

AD (DPG Media) heeft een bereik van 1.146.000 (was 1.222.000). Op zaterdag gaat AD van 1.471.000 naar 1.403.000. De Telegraaf (Mediahuis Nederland ) heeft een gemiddeld bereik van 1.094.000 (was 1.140.000). Op zaterdag gaat De Telegraaf van 
1.519.000 naar 1.440.000 personen.

Andere landelijke dagbladen:
de Volkskrant (DPG) 682.000  (673.000)
NRC (+next, Mediahuis) 436.000  (425.000)
Trouw (DPG) 327.000  (304.000)
Reformatorisch Dagblad 198.000 (153.000)
Het Financieele Dagblad 154.000 (143.000)
Nederlands Dagblad 98.000 (104.000)

Het printbereik van de nieuwsmedia van marktleider DPG Media is totaal 3.366.000.

Advertentie
advertisement

Printbereik magazines

Bij de magazines is volgens NOM (Bereikscijfers NPM 2020-II) buiten het onder abonnees verspreide Kampioen (ANWB) - 4.500.000 bereik - Donald Duck (DPG Media) het grootste in bereik: 1.481.000. Libelle (DPG Media) met 1.333.000 en Linda. (Talpa Network/Mood for Magazines) met 1.120.000 volgen.

In de top-10 verder nog:
Vrouw (Mediahuis) 933.000
Privé (Mediahuis) 913.000
Margriet (DPG) 882.000
Plus Magazine  874.000
Quest (Hearst Netherlands) 849.000
vtwonen (DPG) 769.000
Weekend (Audax Publising) 742.000


Alle titels in deze top-10 dalen overigens in totaal betaalde oplage.

Totaal betaalde oplage magazines

MAX Magazine weet in totaal betaalde oplage (2019 Q2 t/m 2020 Q1) ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor weer de grootste oplagestijging te boeken: van 152.507 naar 168.139 exemplaren.

In de bereikscijfers komt de titel niet voor.

Een aantal andere stijgers:

Gezinsbladen:
Story (DPG Media) van 59.542 naar 63.501.

Sport
Helden Magazine van 34.191 naar 35.412

Vrouwenbladen
Flair (DPG Media) 40.078 naar 44.663

Linda. Me
iden (Talpa Network/Mood for Magazines) 51.269 naar 54.233
Royalty (Audax) 32.084 naar 45.599
Vi
va (DPG Media) 27.377 naar 31.708

 

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie