Radioreclame groeit hard: Sterkste groei sinds tien jaar

Adverteerders gaven in het eerste kwartaal van dit jaar 8,2% meer juit aan radioreclame.

De totale radioreclameomzet over het eerste kwartaal komt uit op 42,1 miljoen euro.  Dat is 3,2 miljoen euro euro meer dan dezelfde periode vorig jaar, ofwel een stijging met 8,2% en het hoogste niveau sinds het eerste kwartaal van recordjaar 2008.

Dit blijkt uit de netto omzetrapportage van het RAB (Radio Advies Bureau).

Advertentie

Europese trend

De netto spotreclameomzet stijgt met ruim drie miljoen naar 39,1 miljoen euro en de branded content omzet komt uit op drie miljoen euro. De digitale radioreclame omzet groeide met ruim 30%. Deze groei past in een Europese trend. Ook in Engeland, Duitsland, Frankrijk, Zweden en Denemarken is een sterke groei in de radioreclamemarkt te zien.

Volgens RAB-directeur Liedewij Hentenaar is de groei in radioreclame vooral te danken aan het feit dat radiomerken met succes durven te innoveren. 'Digitaal is als distributieplatform een grote aanjager voor continu luisteren. Zo kan radio de vertrouwde relatie van luisteraars met hun favoriete station vergroten. Dat betaalt zich uit.'

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie