Rituals start online campagne: Birthday Wall

Home and Body Cosmetics-merk Rituals start voor het eerst een grote online campagne. Om de online zichtbaarheid van het merk te verbeteren en de filosofie uit te dragen.

  • Blog
  • 23 June 2011
  • Elsbeth Eilander
Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

ontwikkelde hiervoor . Het bureau is verantwoordelijk voor de online strategie, het concept en de productie van de campagnefilm, campagnewebsite en de mobiele site.

De campagne speelt in op de trend van het online feliciteren op social media. Het merk wil mensen overhalen om daarvan een bijzonder ritueel te maken.

De makers ondervroegen eerst 1.200 Rituals-fans: 56 procent van de ondervraagden feliciteert vrienden en familie via social media als Facebook en Hyves. Bijna een derde (29 procent) geeft aan voor dit communicatiemiddel te kiezen omdat dat “lekker makkelijk” is. Kortom, feliciteren wordt - door de opkomst van sociale media - meer een routine, aldus Rituals.

“The Birthday Wall” is een persoonlijke verjaardagspagina waar vrienden felicitaties kunnen achterlaten voor de jarige. Dit kan in de vorm van een persoonlijk bericht, een leuke foto of een virtuele zoen. Bij 10 felicitaties ontvangt de jarige een gratis cadeauset van Rituals. De campagne heeft Facebook als basis.

De internationale campagne loopt tot 16 juli 2011.

Creative Monkeys produceerde eerder de online campagne voor de televisieserie A’DAM-E.V.A, met meer dan 13.000 likes de grootste Facebook-community van alle Nederlandse dramaseries.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie