RTL Nederland en Persgroep gaan strategische alliantie aan

Samenwerking betreft RTL, Qmusic, AD en de regiotitels van de Persgroep. Samenwerking in content en adverteerders.

De Persgroep en RTL Nederland hebben een strategische samenwerkingsovereenkomst afgesloten voor de komende drie jaar.

De alliantie behelst een aantal terreinen. De mediabedrijven gaan content delen en ontwikkelen, creatieve branded-contentpartnerships met merken aan en koppelingen op de digitale advertentiemarkt. Zo zullen de display-advertenties van beide bedrijven door de Persgroep worden verkocht en de videoadvertenties door RTL.

Advertentie

Nieuwe formats

Vorige week werd het partnership van RTL en het radiomerk van de Persgroep, Qmusic, al bekendgemaakt. Deze basis wordt nu op meer vlakken verbreed. RTL, Qmusic, AD en de regiotitels van de Persgroep gaan samen bouwen aan verschillende domeinen.

De samenwerking start met de uitbouw van Wonen en Zakelijk, waarna later meerdere domeinen volgen. Het gaat om zowel het delen van bestaande content als het samen ontwikkelen van nieuwe formats.

Als onderdeel van de alliantie tussen RTL en de Persgroep worden ook creatieve partnerships gesloten met adverteerders voor brede crossmediale campagnes. Hierbij wordt de ontwikkeling en distributie van online video als zeer kansrijk gezien.

Doordat beide partijen hun digitale salesplatformen koppelen, delen ze data om nog beter in te kunnen spelen op de behoefte van de consument. 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie