De nieuwe portal van de HMG-zenders werd gisteren gepresenteerd. Met de komst van RTL.nl krijgt elk programma van de HMG-zenders (RTL 4 en 5, Yorin en Yorin FM) een eigen website. HMG hoopt zo adverteerders te trekken die multimediaal willen adverteren. Zij kunnen vanaf nu met hun boodschap terecht in tv- en radioprogramma's, op de bijbehorende sites en op RTL-Text. Van der Graaf gaf toe wat laat te zijn begonnen met deze portal. “Eerder lagen onze prioriteiten anders. Maar nu is er onder leiding van Rik Rensen, oud-hoofdredacteur van RTL Nieuws, in zeven maanden een serieuze afdeling opgebouwd die de diverse sites gaat vormgeven en exploiteren.' Van der Graaf beloofde veel meer interactie. Ook kan de internetter steeds meer de loop of inhoud van programma's beïnvloeden. Uiteindelijk moet er een “contentfabriek' komen waarin ideeën voor zowel “broadcast- als internetprogramma's' zullen ontstaan. Binnen drie jaar moet 3 procent van de nettowinst van HMG door internet worden gerealiseerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!